مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری

گردشگری راهی موثر برای معرفی و انتقال فرهنگ کشور به دیگر ملت ها

1399/12/9 - 11:23


مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری

گردشگری راهی موثر برای معرفی و انتقال فرهنگ کشور به دیگر ملت ها

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از غرفه های برپا شده در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید و با دست اندرکاران صنعت گردشگری و صنایع وابسته دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید که امروز پنجشنبه 6 اسفند 99 صورت گرفت، اربابی ضمن بازدید از غرفه ها با غرفه داران گفت و گو و طی جلساتی با مدیران و دست اندرکاران گردشگری و صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور بحث و تبادل نظر کرد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در بازدید از غرفه بنیاد سعدی پس از قدردانی از فعالیت های این موسسه در مسیر توسعه فرهنگ ایرانی، گفت: بنیاد سعدی کمک می کند تا مردم دیگر کشورها با فرهنگ، زبان و ادبیات و رسوم ایران زمین آشنا شوند که این موضوع خود، بخش مهمی از تعاملات بین المللی را تشکیل می دهد.

این تعاملات باعث می شود نگاه عامه یا دید مردم کشورها به ایران بیش از پیش بهبود یافته و به واقعیت نزدیک شود.

او در ادامه با اشاره به نقش ادبیات در انتقال فرهنگ غنی ایرانی به دیگر ملت ها گفت: اگر قرار باشد ادبیات را به دیگران یاد بدهیم باید ریشه سنت هایمان را هم منتقل و آداب و رسوممان را تبیین کنیم. اما با گفتار به تنهایی نمی توان این موضوع را شرح داد بلکه نیاز است خودشان از نزدیک خروجی آن، تغییر و تکامل شهرها، چگونگی شکل گیری تمدن ها و ... را در قالب سفر و گردشگری به چشم ببینند.

امیدوار هستیم بتوانیم در کنار یکدیگر این کار تلفیقی را به ثمر نشانده و مردم دیگر کشورها و ملت ها را با فرهنگ، ادب، تمدن، ظرفیت های گردشگری، طبیعت گردی و ... کشور پهناورمان معرفی کنیم.

اربابی همچنین با خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص خدمات نوین گردشگری، قدمت و کیفیت خدمات امداد خودرو کانون به عنوان نخستین گروه امداد خودرویی کشور، صدور اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو و برخی مسائل روز دنیا گفت و گو کرد.