نشست هم اندیشی و تعامل مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با نمایندگان صنوف و کنشگران گردشگری به منظور اتخاذ تصمیمات راهبردی در راستای حضور هدفمند و شایسته نمایندگان صنعت گردشگری ایران در نمایشگاه های بین المللی گردشگری در سال 1403، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این نشست روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403 با حضور لیلا میرحسنی معاون دفتر و نسرین میثاقیان رئیس گروه بازاریابی گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مصطفی شفیعی شکیب رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران، عبدالحمید رحمتی عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، مصطفی سروی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری، علی غم خوار دبیر جامعه تورگردانان ایران، محسن صفرزاده مدیر ارتباطات و توسعه همکاری های بین المللی و شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به میزبانی محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد.
محمد حسین صوفی هدف از حضور ایران در نمایشگاه های خارجی را کسب تجارب بین المللی و به روزرسانی روش های کسب و کار بر اساس مدل های جهانی و تبلیغات موثر برای ترغیب و دعوت از گردشگران برای سفر به کشورمان عنوان کرد و گفت: لازم است تشویق و ترغیب مناسبی از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان متولیان این حوزه برای حضور فعالان صنعت گردشگری کشور در نمایشگاه های بین المللی صورت پذیرد.
او تصریح کرد: همچنین لازم است دولت و مجلس دست حمایت خود را از پشت بخش خصوصی برندارند تا شاهد حضور پر رنگ تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی، خطوط و شرکت های هوایی، هتل ها، مناطق آزاد و سایر فعالان عرصه گردشگری در این رویدادها با هدف معرفی شایسته ایران در جوامع بین المللی باشیم.
محسن صفرزاده هم در این نشست گزارشی از اقدامات مدیریت ارتباطات و توسعه همکاری های بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در زمینه برگزاری پاویون کشورمان در نمایشگاه های خارج از کشور طی سال ١۴٠٢ و نیز دوره های گذشته ارائه و برنامه ها و تدابیر کانون برای حضور شکوهمند ایران در نمایشگاه های سال جاری را تشریح کرد.
لیلا میرحسینی معاون دفتر بازاریابی گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه نکاتی را در خصوص اولویت های تعیین شده در معاونت گردشگری برای حضور در نمایشگاه های خارجی و roadshow ها بیان کرد.
در بخش دیگری از نشست هم اندیشی و تعامل برای حضور ایران در نمایشگاه های گردشگری خارج از کشور، سایر اعضای حاضر، به ارائه نقطه نظرات و دغدغه های خود برای حضور در نمایشگاه های بین المللی پرداختند.
نمایشگاه های CITIE چین- گوانگجو، ITB INDIA هند- بمبئی، Oman Health عمان- مسقط، EMITT ترکیه-استانبول، FITUR اسپانیا-مادرید، ITB Berlin آلمان-برلین، MITT روسیه – مسکو، MATTA FAIR مالزی- کوالالامپور و ATM Dubai امارات – دبی، رویدادهای نمایشگاهی منتخب ایران برای برگزاری پاویون و نمایش ظرفیت های بی شمار گردشگری کشورمان در سطح جهانی در سال 1403 و دو ماهه نخست سال آینده هستند.
بر اساس نکات ذکر شده در این نشست، اولویت برگزاری پاویون ایران با نمایشگاه های منتخب است و در صورت فراهم نبودن شرایط حضور در نمایشگاه های مذکور، رویدادهای دیگر جایگزین خواهد شد.