آغاز فعالیت رسمی کلوپ ملی گردشگری هوایی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مازندران

1403/4/31 - 20:42

کلوپ ملی گردشگری هوایی حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مراسمی در شهر ساری فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.


به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این مراسم روز جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور حسن معبودی نماینده حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون و جمعی از خلبانان و مربیان آموزشی پرواز در محل سایت پروازی فرودگاه بین المللی ساری برگزار و طی حکمی از سوی حسن معبودی، کاپیتان محمد ماهان علی یاری به سرپرستی کلوپ گردشگری هوایی-موتوری استان مازندران منصوب شد.

بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای اجرایی گردشگری و آموزش های مرتبط هوایی با وسایل نقلیه پرنده موتوردار از بخش های جذاب این مراسم بود که مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.


‏‎کاپیتان علی یاری در بخشی از این مراسم با اشاره به سبقه طولانی گردشگری هوایی در اروپا اظهار داشت: این حوزه در ایران هم مقوله تازه ای نیست و پروازهای گردشگری با هواپیما، پاراموتور و پاراتراک در شهرهای مختلف کشور بر فراز مناظر دیدنی شهرها، جنگل، دریا و مناطق تاریخی در حال اجرا است و در سال های اخیر هم مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.


او در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از هواپیمای شخصی در استان مازندران به دلیل وجود دریا و جنگل جاذبه و کشش فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

‏‎

سرپرست کلوپ گردشگری هوایی-موتوری استان مازندران در خصوص هزینه پرواز های تفریحی گفت: هزینه اینگونه پروازها به گونه ای در نظر گرفته شده است که تمام اقشار جامعه بتوانند، حداقل یک بار آن را تجربه کنند. در کنار این، دوره های آموزشی این هواپیماها با مجوز و نظارت سازمان هواپیمائی کشور در استان مازندران در حال برگزاری است و سالیانه تعدادی علاقه مند به خلبانی در این رشته فارق التحصیل می شوند و می توانند در طول سال پرواز تفریحی و گردشگری انجام دهند.


کلوپ ملی گردشگری هوایی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با توجه به ظرفیت های متعدد گردشگری، شرایط اقلیمی ویژه و جاذبه های بی شمار استان مازندران و در راستای کمک به تحقق اهداف و انجام وظایف ذاتی کانون در حوزه گردشگری و موبیلیتی، در مازندران راه اندازی شد.


علاقه مندان برای آگاهی از برنامه ها، رالی ها، تورها، رویدادها و دوره های آموزشی اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می توانند به نشانی اینترنتی www.taci.ir، صفحات کانون در شبکه های اجتماعی به نشانی taci.ir@ مراجعه و یا با شماره تلفن ۶۶۷۱۸۰۸۲-۰۲۱ تماس حاصل کنند.