پیمایش خودروهای کلاسیک و تاریخی در مسیر تبریز- لیقوان

1403/4/18 - 20:36

حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری استان آذربایجان شرقی با همکاری انجمن وسایل نقلیه تاریخی استان، رالی تور گردشگری خانوادگی خودروهای تاریخی و کلاسیک را برگزار کرد.


به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رویداد روز جمعه 15 تیر 1403 با حضور 30 دستگاه خودرو از نوع تاریخی و کلاسیک تولید شده توسط شرکت های مختلف خودرو سازی و با مشارکت حدود 90 نفر از خانواده های استان آذربایجان شرقی در مسیر تبریز – لیقوان برگزار شد.


شرکت کنندگان در این رالی تور گردشگری، پیمایش خود را از شهر تبریز آغاز کردند و پس از گذر از مسیرهای زیبا و طبیعت بکر استان آذربایجان شرقی به منطقه ویژه طبیعت گردی و گردشگری دره لیقوان رسیدند.

برگزاری همایش خودروهای کلاسیک در تفرجگاه تفریحی سهند از برنامه های جنبی این رویداد بود که با استقبال گرم مردم و علاقه مندان به خودروهای تاریخی و کلاسیک مواجه شد.


معرفی منطقه گردشگری لیقوان و پنیر سنتی این منطقه، شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی به عنوان بخشی از هویت و میراث فرهنگی معاصر کشورمان، توسعه سفرهای مسئولانه و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی خودروهای تاریخی و کلاسیک تبریز- لیقوان بود.


این نوع رالی ها به عنوان یک رویداد گردشگری شناخته می شوند و هدف از برگزاری آن ترویج فرهنگ صحیح رانندگی ایمن، شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی، تشویق رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توسعه فرهنگ پاکداشت و پاسداشت طبیعت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.


علاقه مندان برای آگاهی از برنامه ها، رالی ها، تورها، رویدادها و دوره های آموزشی اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می توانند به نشانی اینترنتی www.taci.ir، صفحات کانون در شبکه های اجتماعی به نشانی taci.ir@ مراجعه و یا با شماره تلفن 66718082-021 تماس حاصل کنند.