جلسات هماهنگی برگزاری «رالی حرمین» آغاز شد

1403/4/12 - 15:50

نخستین جلسه هماهنگی برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی حرمین میان ایران و عراق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این جلسه روز یکشنبه دهم تیر ماه 1403 به صورت بر خط و پیرو امضای تفاهم نامه مشترک میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق با موضوع برگزاری رالی گردشگری حرمین شریفین در مسیر کربلای معلی- مشهد مقدس- کربلای معلی، برگزار شد.

در این جلسه که رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق و نمایندگان معرفی شده طرفین حضور داشتند، مقرر شد رالی حرمین در آبان ماه سال جاری با شرکت خودروهای عراقی از حرم مطهر امام حسین (ع) و تا حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شود.

همچنین بر این اساس قرار است، خودروهای ایرانی در شهر مشهد و در مسیر برگشت، به شرکت کنندگان عراقی ملحق شوند و رالی را تا شهرهای نجف و کاظمین ادامه دهند و در نهایت در کربلای معلی به پایان برسانند.

در ادامه این جلسه در خصوص مسیر و سایر امور اجرایی این رالی نیز گفتگو و توافقات لازم انجام شد. این رالی تور برون مرزی که از نزدیک به 4 هزار کیلومتر از جاده های دو کشور عبور می کند، حدود 15 روز به طول خواهد انجامید.

هدف از برگزاری این رویداد تحکیم روابط و توسعه همکاری ها میان دو کشور ایران و عراق، اجرای برنامه های فرهنگی مشترک، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن با رویکرد زیارت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

علاقه مندان برای آگاهی از برنامه ها، رالی ها، تورها، رویدادها و دوره های آموزشی اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می توانند به نشانی اینترنتی www.taci.ir، صفحات کانون در شبکه های اجتماعی به نشانی taci.ir@ مراجعه و یا با شماره تلفن 66718082-021 تماس حاصل کنند.