تشریح دستاوردهای حضور کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مجمع عمومی فیا

1403/4/3 - 13:27

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دستاوردهای حضور در مجمع عمومی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) 2024 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در این نشست که روز شنبه دوم تیرماه 1403 با حضور مدیران بخش های مختلف کانون در سالن کنفرانس ساختمان آزادی برگزار شد، محمدحسین صوفی گزارشی از حضور در اجلاس سه روزه مجمع جهانی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی در سمرقند ازبکستان و ملاقات با مدیران ارشد فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA)، رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی، رئیس منطقه یک فیا، مدیر ارشد اجرایی کلوپ اتومبیلرانی سلطنتی اسپانیا، رئیس ایمنی راه و حمایت های جهانی فیا و مدیر خدمات گردشگری فیا، ارائه کرد.

او با بیان اینکه درخواست FIA به منظور ارائه تجربیات و برنامه های کانون در مجمع عمومی برای نخستین بار، از عملکرد خوب همکاران و مدیران کانون حکایت دارد، گفت: در این اجلاس ملاقات های از پیش تعیین شده ای پیش بینی شده بود که نتایج و دستاوردهای خوبی نیز در پی داشت.

صوفی در تشریح ملاقات خود با محمد بن سلیم رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی اظهار داشت: در این دیدار موضوعات مهمی همچون برگزاری کارگاه آموزشی صدور کارنه دوپاساژ و کنوانسیون های سازمان ملل در ایران، اعطای کمک های مالی به کانون در حوزه ایمنی راه و فرهنگ سازی در این خصوص و نیز الحاق کانون به یکی از گروه های فرعی FIA طرح شد که با استقبال بن سلیم مواجه شد.

برگزاری رالی تور گردشگری مشترک بین المللی با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای ایران، امارات، عراق و عربستان از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی بود که بن سلیم برای پیگیری و انجام مطلوب آن اعلام آمادگی کرد.

او به دیدار خود با رئیس منطقه یک فیا و مدیر ارشد اجرایی کلوپ اتومبیلرانی اسپانیا اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار مذاکرات مطلوبی در خصوص تقویت همکاری های مشترک در زمینه امداد خودرو و اعزام کارشناسان و مدرسان با تجربه برای آموزش امدادگران کانون انجام شد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین در این اجلاس با رئیس ایمنی راه و حمایت های جهانی فیا دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار درباره صدور مجوز فعالیت های آموزشی در حوزه ایمنی راه به عمل آمد و راهکارهایی پیشنهاد شد. پس از آن، موضوع ارائه کمک های مالی و آموزشی و استفاده از نرم افزارهای آموزشی مطرح شد که رئیس ایمنی راه و حمایت های جهانی فیا آمادگی خود را برای کمک در این زمینه اعلام کرد.

صوفی در حاشیه اجلاس مذکور، با مدیران شرکت کننده در اجلاس دیدارهایی داشت؛ از جمله با مدیر خدمات گردشگری فیا در خصوص الحاق ارمنستان به سامانه صدور کارنه دوپاساژ، رئیس کلوپ اتومبیلرانی کشور هند با هدف گسترش روابط و برگزاری رالی تورهای مشترک، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق که منجر به امضاء تفاهم نامه در زمینه برگزاری رالی تور گردشگری حرمین شد و همچنین با مدیر ورزش های خودرویی کشور امارات با موضوعات برگزاری رالی های مشترک و چند جانبه، رالی تورهای موتورسیکلت های شهری و برگزاری رالی خودروهای تاریخی، تبادل نظر کرد.

صوفی با بیان اینکه یکی از اقدامات این دوره از اجلاس فیا تأکیر بر حرکت به سمت هوش مصنوعی و بهره گیری از این دانش بود، گفت: کانون با اتکا به برنامه ها، ابتکارات و خلاقیت می تواند تحولات خوبی را در این حوزه در فیا ایجاد کند. همچنین چنانچه برای گروه سنی نوجوانان و جوانان طرح و ایده داشته باشیم حتما مورد استقبال فیا و اعضای آن قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه کرد: در این راستا طرح شهر هوشمند و شهر خلاق و به کار گیری استارت اپ ها را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او در ادامه به تبلیغات منفی و عملکرد ناجوانمردانه دشمنان برای گسترش ایران هراسی از سوی برخی کشورها اشاره کرد و اظهار داشت: در این اجلاس، فیلم تهیه شده از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری ایران به نمایش درآمد که مورد توجه و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت به طوریکه اغلب آنان دریافت این فیلم را درخواست کردند.

او از این اجلاس به عنوان یکی از مهمترین، بهترین و تأثیرگذارترین همایش ها برای کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یاد و تصریح کرد: این اجلاس به لحاظ محتوایی، مضامین طرح شده و نیز دیده شدن کانون و تحکیم روابط با رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی که به واسطه ارائه گزارش جامع رخ داد، نقطه عطف خوبی در تاریخ عملکرد کانون بود.