سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹، در روزهای پایانی سال 1402 و
ایام نوروز امسال، حدود 400 هزار تماس و مراجعه از سوی گردشگران و مسافران نوروزی
را ثبت کرد.
بهگزارش روابطعمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، کانون به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، طرح نوروزی سامانه ملی سفر را از 15 اسفند ماه 1402 با هدف ایجاد تسهیلات و اطلاع رسانی مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی سال جدید همزمان با روز پنجشنبه گذشته، 15 فروردین 1403 ادامه داد.
کارشناسان سامانه 09629 در این بازه زمانی توانستند با فعالیت شبانه روزی به 391 هزار و 388 تماس و مراجعه گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشورمان با موضوع اطلاعات جاذبههای گردشگری، وضعیت راهها و جادهها، هواشناسی، اماکن اقامتی، موزهها و فرهنگسراها، اماکن پذیرایی، امداد خودرو، دفاتر خدمات مسافرتی، صدور اسناد و ... پاسخ دهند.
همچنین ثبت و پیگیری نظرات، انتقادها، شکایات و تقدیرهای مردم از خاطره سازان سفر از دیگر فعالیت های این سامانه در ایام نوروز 1403 بود.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در بازه زمانی مذکور، بیشترین تماس و مراجعه با سامانه ملی سفر ، به ترتیب به درخواست گردشگران درزمینه آگاهی از اطلاعات راهها و وضعیت ترافیکی جادههای مواصلاتی کشور با نزدیک به 92 هزار تماس و مراجعه، وضعیت جوی با حدود 84 هزار تماس و مراجعه، اماکن گردشگری با بیش از 81 هزار مورد و اماکن اقامتی با حدود 75 هزار تماس و مراجعه، اختصاص داشت.
همچنین در ایام اجرای طرح نوروزی به بیش از ۱۴۰۰ مورد از نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی در سامانه ملی سفر رسیدگی شد.
گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می توانند خدمات مورد نیاز خود در زمینه اطلاعات یاد شده را با شماره گیری تلفن ۰۹۶۲۹ در تمامی ایام سال به صورت شبانه روزی دریافت کنند.