وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار کرد:

گردهمایی خودروهای سافاری و طبیعت‌گرد

1399/12/3 - 15:50


وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار کرد:

گردهمایی خودروهای سافاری و طبیعت‌گرد

گردهمایی خودرویی کلوپ سافاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بوستان کوهستانی دراک شیراز  برگزار شد.

 

این رویداد روز جمعه اول اسفند ماه 99 به منظور گرامیداشت هشتاد و پنجمین سالروز عضویت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در فدراسیون جهانی اتومبیلرانی  (FIA) با حضور علاقه‌مندان به حوزه اتومبیلرانی و خودرو، برگزار شد.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این خصوص گفت: برنامه‌های متعددی به مناسبت فرارسیدن سالروز عضویت کانون در فیا  برای برگزاری در سراسر کشور طراحی شده است. همایش با شکوه خودروهای سافاری یکی از این برنامه‌ها بود که استقبال چشمگیر علاقه‌مندان و‌‌ ‌عموم مردم در استان فارس بر شکوه آن افزود.

براساس قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی موظف به ارتقا مهارت‌های عمومی ‌ و همگانی موتورسواری و اتومبیلرانی در سطح کشور است. از اینرو حوزه اتومبیلرانی کانون با برگزاری رالی تورهای خانوادگی- گردشگری، سافاری و کمپینگ، تورهای کمپر و‌ کاروانینگ،  موتورسواری و دوره‌های آموزش مهارت‌های عمومی رانندگی و با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی سعی در توسعه اتومبیلرانی و ترویج رانندگی ایمن و کاهش تصادفات درون و برون شهری دارد.

از دیگر اهداف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، توسعه و تسهیل گردشگری و‌ ایجاد روحیه نشاط در جامعه است که در راستاي تحقق اين هدف، رالی تورهای خانوادگی به صورت همگانی با رعایت فاصله اجتماهی  و برای عموم علاقه‌مندان اجرایی می‌شود. آشنایی با فرهنگ و آثار تاریخی و باستانی کشور، رونق کسب و‌ کارهای محلی، صنایع دستی و هنرهای بومی از دیگر بازخوردهاي مثبت برگزاری رالی تورهای گردشگری خانوادگی است.

در این راستا با توجه به استقبال چشمگیر هموطنان از برنامه‌های طبیعت‌گردی، بوم‌گردی و گردشگری، کلوپ دوچرخه سواری گردشگری نیز از سوی کانون راه اندازی شده است که امیدواریم با برنامه‌های این کلوپ بتوانیم بیش از پیش پاسخگوی درخواست‌های علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگری باشیم.