با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

مسابقات سافاری کویرنوردی زرین یزد برگزار شد

1399/12/3 - 15:49


با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

مسابقات سافاری کویرنوردی زرین یزد برگزار شد

اتومبیلرانان و نامداران ملی سافاری از سراسر کشور در مسابقات سافاری کویرنوردی زرین یزد گرد هم آمدند و در رقابتی بی نظیر، آمادگی و مهارت خود را محک زدند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، مسابقات سافاری کویرنوردی زرین روزهای 30 بهمن و یکم اسفند ماه 99 با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و‌اتومبیلرانی، کلوپ ملی سافاری و حوزه اتومبیلرانی کانون در استان یزد، با حضور تیم های منتخب سراسر کشور برگزار شد.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در خصوص این مسابقات گفت: قطعاً یکی از جذاب ترین مهارت های اتومبیلرانی، کویرنوردی است که در این مسابقه اتومبیلرانان سراسر کشور، در رقابتی پرشور و هیجان مهارت خود را در کویرنوردی و رمل نوردی محک زدند.

ایجاد هیجان و‌انگیزه برای کسب مهارت و دانش اتومبیلرانی با برگزاری مسابقات و رقابت های ملی یکی از راهکارهای اساسی توسعه اتومبیلرانی است. در این فضای دوستانه اتومبیلرانان ضمن کسب تجربه تازه، به تبادل نظر و تجربه می پردازند که این امر خود موجب ارتقاء سطح کیفی اتومبیلرانی کشور خواهد شد.

اربابی خاطر نشان کرد: در ارجرای برنامه ها همیشه این نکته را مدنظر داشته ایم که حفظ محیط زیست و طبیعت، وظیفه ای انسانی و تعهدی قلبی است بنابراین در کنار لذت بردن از طبیعت همواره باید در حفظ و احیاءِ  طبیعت کوشا باشیم.

این دوره از مسابقات  به صورت تيمي ( هر سه خودرو يك تيم) در دو روز و هر روز حدود ٣٠ كيلومتر رمل نوردي به صورت مختصات يابي برگزار شد و نفرات برتر به شرح ذیل معرفی و به دریافت حکم قهرمانی و جایزه نائل شدند

مقام اول تيم اصفهان

مقام دوم تيم بم

مقام سوم تيم خراسان جنوبي

مقام چهارم تيم يزد

مقام پنجم تيم اردكان