نمایندگان
و سفیران صنعت گردشگری ایران که در چهل و سومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور
در کشور اسپانیا به معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری کشورمان پرداختند، میزان استقبال
بازدیدکنندگان و کیفیت حضور ایران در فیتور 2023 را تشریح و تحلیل کردند.
به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، پاویون ایران با تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با الهام از آثار تاریخی تخت جمشید، آرامگاه حافظ شیراز و نمادهای ایرانی اسلامی در فضایی حدود 300 متر مربع با حضور آژانس ها، شرکت های خدمات مسافرتی و فعالان گردشگری کشورمان از ۱۸ تا ۲۲ ژانویه 28 دی تا دوم بهمن 1401 در مرکز نمایشگاههای شهر مادرید برپا و با استقبال گسترده بازدید کنندگان و شرکت کنندگان از سراسر جهان مواجه شد.
مصطفی شفیعی شکیب عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان کشور و مدیرعامل آژانس پردیسان گشت: طراحی و نحوه برپایی غرفه ایران در نمایشگاه های خارجی، در مسیر دستیابی به استانداردهای بین المللی قرار گرفته است و در فیتور 2023 شاهد برپایی غرفه بسیار با کیفیتی بودیم. به طوری که به جرأت می توانم بگویم ظرف 25 سالی که به عنوان فعال گردشگری در نمایشگاه های مختلف بین المللی شرکت کردم، پاویونی که در فیتور چهل و سوم برپا شد، بهترین غرفه ایران در تمامی نمایشگاه های خارجی بود و با استقبالی که از غرفه ایران شد امیدواریم تا نتایجش را در بازار گردشگری ایران مشاهده کنیم.
سجاد شالیکار مدیرعامل شرکت گردشگری رادسفر: امسال پاویون ایران از نظر فیزیکی از غرفه بندی و ساخت قابل قبول و مطلوبی برخوردار بود. در این راستا سعی کردیم در حوزه محتوا به گونه ای که شایسته کشورمان هست در فیتور 2023 ظاهر شویم و از این فضا سازی خوب، بیشترین استفاده و بهره را در مسیر جذب گردشگران خارجی ببریم و کانون توجهات در نمایشگاه فیتور اسپانیا باشیم.
امیرپویان رفیعی شاد رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران و مدیر عامل آژانس آیتو : با توجه به فضای رسانه ای که طی چند ماه اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا ایجاد شده بود، می توان گفت استقبال از غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بیش از انتظار ما بود. از همین رو برای بعد از کرونا و شروع یک بازار جدید روند خوبی بود و رضایتمندی نسبی از حضور مخاطب در غرفه ایران داشتیم. با اینحال، این میزان استقبال برای آنچه که در خور ایران و جایگاه گردشگری که شایسته کشورمان است، باید خیلی تلاش کنیم.
عزیزی مدیرعامل آژانس مسافرتی مدیا سیر کوژین: امسال در طراحی غرفه ایران از نمادهای شاخص ایرانی استفاده شده بود و فعالان گردشگری و آژانس های مسافرتی و توریستی ایرانی همکاری و هماهنگی خاصی با یکدیگر داشتند، که امیدواریم بتوانیم با این انسجام و هماهنگی، گردشگران بیشتری را برای سفر به کشورمان ترغیب کنیم و فرهنگ و آداب و رسوم زیبای اقوام ایران را بهتر و بیشتر انتقال دهیم. استقبال علاقه مندان به سفر و گردشگری از نمایشگاه فیتور 2023 که پس از چند سال پیاپی همه گیری کرونا برگزار شد، خیلی خوب بود و همه غرفه داران ایرانی از میزان بازدید و نحوه حضور ایران، رضایت داشتند.
رئوفی مسئول بخش اسپانیایی آژانس خدمات مسافرتی ایران دوستان، خوشبختانه امسال غرفه ایران ، خیلی بهتر از سال های گذشته برپا شد و میزان استقبال از غرفه ایران بیش از تصور و انتظارمان بود و آنچه که شاهد آن بودیم بسیار عالی و در حد مطلوب بود.
شهریار زرین پنجه مدیر عامل شرکت خدمات مسافرتی پرسپولیس: طراحی، فضاسازی و مساحت و ابعاد پاویون کشورمان در این دوره از نمایشگاه بین المللی فیتور، بسیار مناسب بود و در مجموع عملکردمان در جذب مخاطب مطلوب و رضایت بخش بود.
بهنام سفیان عضو هیأت مدیره شرکت خدمات مسافرتی ایوار: پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور 2023 از نظر غرفه آرایی بسیار جذاب بود و بیشتر مراجعه کنندگان با هیجان از نماد های تاریخی به کار رفته در غرفه ایران بازدید می کنند. امیدوارم این استقبال، دوباره بازار گردشگری ایران را پر رونق کند.
کشت گر از شرکت خدمات مسافرتی شیده از استان فارس: در این رویداد بین المللی گردشگری که بازخورد ویژه ای در سراسر دنیا دارد، غرفه ایران جذابیت ها و المان های فرهنگی ایران را به خوبی به نمایش گذاشت. به ویژه المانی که از حافظیه و به عنوان نمادی از شهر زیبای شیراز تعبیه شده بود و کاشی کاری هایی که نماد فرهنگی از سراسر ایران هستند. به طور کلی تزئینات و غرفه آرایی به خوبی انجام شد و بهره گیری از المان های تخت جمشید در نمای ورودی غرفه، برای مخاطبان بسیار زیبا و جذاب بود.