سامانه ملی سفر 09629 همزمان با تعطیلات نمیه خرداد 1401، به بیش از 13 هزار تماس گردشگران و مسافران در سراسر کشور پاسخ داد.
به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، سامانه ملی سفر 09629 کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و به منظور کمک به تسهیل در سفرهای هموطنان و مسافران در 3 شیفت کاری به صورت شبانهروزي به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت و در روزهای 12 تا 15 خرداد 13 هزار و 77 تماس در حوزههاي مختلف از جمله اطلاعات راهها، وضعیت آب و هوا، جاذبههای گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی، پاسخ داد.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در بازه زمانی 4 روزه، بیشترین تماسهای گرفته شده با سامانه 09629 به درخواست گردشگران در زمینه اطلاعات مربوط به اطلاعات راهها و وضعیت ترافیکی جادههای مواصلاتی کشور با 3 هزار و 236 مورد، اماکن اقامتی کشور با 3 هزار و 211 تماس و پس از آن وضعیت آب و هوای مناطق مختلف با 2 هزار و 568 مورد تماس، اختصاص داشت.