کلنگ پيست تخصصي اتومبيلراني، موتورسواري و گردشگري استان قم زده شد

1400/6/9 - 10:32

طرح احداث و ایجاد پیست تخصصی اتومبیلرانی، موتورسواری و گردشگری استان قم طی مراسمی کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، پیست شهید چمران قم شامل بخش های سافاری، کویرنوردی، گردشگری، آفرود، موتورسواری و ... مجموعه ای کامل برای انجام فعالیت های حرفه ای موتورسواران و اتومبیلرانان خواهد بود.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره این پروژه گفت: استان قم دارای پتانسیل بالای انسانی و محیطی برای ارتقاء برنامه های موتورسواری و اتومبیلرانی است. جذب جوانان و علاقه مندان به موتورسواری و اتومبیلرانی و ایجاد محیط استاندارد و ایمن موجب ترغیب آنان ‌به فعالیت در پیست و‌ تخلیه هیجان ‌و انرژی و پرهیز از ‌ناهنجاری ها و آلودگی های صوتی در سطح شهر می شود.

در حال حاضر حوزه اتومبیلرانی کانون در سراسر کشور فعالیت های منسجم و برنامه های مدونی را در راستای گسترش همگانی و عمومی اتومبیلرانی و موتورسواری انجام می‌دهد که منجر به ایجاد رویکرد و نگرشی نو به این حوزه، اعتمادسازی و جذب بسیاری از علاقه مندان شده است.

حضور گسترده مردم در همایش ها ‌و نمایشگاه های خودرویی، موتوری و تجهیزات وابسته و شرکت در مسابقات و رالی تورهای خانوادگی ‌گردشگری، مبین نقش موثر فعالیت های حوزه اتومبیلرانی کانون است.

ترویج فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات شهری و جاده ای از مهم ترین اهداف حوزه اتومبیلرانی کانون است که طبق شواهد و با ایجاد باشگاه سفیران ایمنی جاده ها و اجرای برنامه های آموزشی و رالی های گردشگری خانوادگی به شکل موثری موجب توسعه رانندگی ایمن و ترویج فرهنگ رعایت قوانین رانندگی شده است.

اهداء لوح طلایی سفیران ایمنی جاده ها به مسئولان حاضر از دیگر برنامه های این مراسم بود.