از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد

رالی خودروهای کمپر به مقصد ورسک در پی ثبت جهانی راه آهن سراسری

1400/5/23 - 18:50


رالی خودروهای کمپر و کاروانینگ در پی ثبت جهانی پرونده راه آهن سراسری شمال به جنوب کشور و پرونده اورامانات در فهرست میراث جهانی یونسکو به مقصدایستگاه راه آهن ورسک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رویداد اتومبیلرانی روزهای ۲۱ و ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ و بنا به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر برگزاری رالی خانوادگی گردشگری در فاصله بین این دو ‌منطقه ثبت شده برگزار شد.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان این خبر گفت: تعداد ۶ دستگاه خودرو کمپر و کاروانینگ به صورت نمادین و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به منطقه راه آهن شمال و ایستگاه ورسک عزیمت کردند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم همکاری با کادر درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی، این رالی با تعداد محدودی از خودروها و شرکت کنندگان به صورت نمادیناجرا شد.

در نظر است پس از اتمام بحران کرونا و به منظور معرفی هرچه بهتر این دو منظر تاریخی و فرهنگی کشور به عموم علاقه مندان و تلاش برای توسعه ‌‌و تسهیل  گردشگری، رالی تور خانوادگی گردشگری خودروهای کمپر و کاروانینگ با شرکت حداقل ۶۰ دستگاه خودرو در مسیر راه آهن شمال تا اورامانات کردستان برگزارشود.