با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

تور علمی گردشگری راهداران کشورهای CIS برگزار می شود

1400/1/31 - 11:21

نشست هم اندیشی اجرای تور علمی-‏گردشگری اعضای شورای بين دولتی راهداران‏ كشورهای مستقل همسود (CIS) که قرار است اوایل خرداد ماه به ایران برسد، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این نشست که نمایندگان اداره کل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين ‏المللی و اداره کل مديريت بحران و تجهيز ماشين آلات و راهدارخانه ‏های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ‏ای به همراه نمایندگان اداره همكاری‏ های چندجانبه ملی تجاری، انرژی و حمل و نقل وزارت امور خارجه و تور اپراتور ایرانی به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، جنبه های مختلف اجرای تور یاد شده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان این خبر گفت: با امید به مدیریت و کنترل بیماری کرونا و مساعد شدن وضعیت شهرهای کشور، تور علمی- ‏‏گردشگری شورای بین‏‏ دولتی مدیران راه کشورهای مستقل همسود در مسیر جاده ابریشم از شهر بخارا در ازبکستان آغاز و با عبور از شهر عشق آباد ترکمنستان، اوایل خرداد ماه سال جاری، از مرز باجگیران وارد کشورمان می شود.

در این رویداد حدود ۳۶ نفر از مدیران راه با ملیت‏ های مختلف شرکت خواهند داشت و پس از استقبال توسط همتایان ایرانی خود در مرز باجگیران، طی ۵ روز با عبور از شهرهای قوچان، طوس، مشهد، نیشابور، سبزوار، شاهرود و سمنان به تهران خواهند رسید.

توسعه راه ‏های بین ‏المللی و حمل و نقل بار و مسافر، گسترش همکاری ‏های علمی و فناوری، آشنایی با اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‏ های گردشگری‏ کشورهای مسیر، تحکیم روابط راهداران کشورهای همسود با راهداران ایران و افزایش ترددهای بین کشوری، از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

برگزاری کارگاه مشترک علمی و عملی در زمینه مسایل راه و آشنایی با عملیات اجرای راه‏سازی و راهداری ایران به میزبانی وزارت راه و شهرسازی در تهران، بازدید از راهدارخانه ‏های ترانزیتی منتخب و ملاقات با مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ‏ای استان‏ های مسیر، از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده برای در این تور خواهد بود.