صالحی امیری:

تسهیل تردد گردشگران خارجی به ایران از هدف‌گذاری‌های جدی وزارت میراث فرهنگی است/ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی غرفه زیبایی در نمایشگاه تبریز ایجاد کرده است

1403/7/28 - 10:21

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: یکی از هدف‌گذاری‌های جدی ما برای توسعه حوزه گردشگری، کمک به تردد آسان گردشگران خارجی با خودروهای شخصی از کشورشان به ایران و بالعکس است.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، رضا صالحی امیری در بازدید از سالن کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز که از 25 تا 28 مهرماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار شد، در گفت و گو با رادیو کانون با اشاره به اختصاص سالن‌ آذربایجان در این دوره از نمایشگاه، به نمایش خودروهای تاریخی و معرفی فعالیت‌های اتومبیلرانی و گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، گفت: امروز در بازدید از غرفه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مشاهده کردیم که این مجموعه تبدیل به یک غرفه زیبایی شده که خودروهای تاریخی در این محل به نمایش گذاشته شده است. تبریز جزء معدود شهرهای کشورمان است که موزه اختصاصی خودروهای تاریخی دارد و یکی از مراکز جمع‌آوری و نگهداری خودروهای تاریخی به شمار می‌رود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: موضوع علاقه‌مندی به حوزه خودروهای تاریخی تنها  مختص به ایران نیست. در کشورهای دیگر هم نسل جوان به شدت به خرید، نگهداری و نمایش خودروهای تاریخی علاقه‌مند هستند.

او درباره کلوپ‌های تخصصی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از جمله کلوپ گردشگری دریایی، کلوپ گردشگری دوچرخه سواری و کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ و به ویژه کلوپ تازه تأسیس گردشگری هوایی، گفت: این کلوپ‌ها می‌تواند برای گردشگران با علایق خاص بسیار مفید و جذاب باشد.

صالحی امیری به اهتمام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تسهیل و تسریع تردد گردشگران خارجی به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های جدی ما برای توسعه گردشگری، کمک به تردد آسان گردشگران خارجی با خودروهای شخصی از کشورشان به ایران و بالعکس است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: در این راستا تلاش می‌شود گردشگران و زائران کشورهای همسایه ایران از جمله عراق، آذربایجان و ارمنستان و سایر کشورهای منطقه بتوانند بدون تشریفات طولانی و وقت‌گیر با خانواده و خودروهای شخصی به ایران بیایند و همه شهرهای ایران میزبان آنان باشند.

صالحی امیری با بیان اینکه معتقدیم باید موانع گردشگری بین ایران و آذربایجان به زودی برداشته شود، اظهار داشت: خوشبختانه در هفته گردشگری تسهیل تردد اتباع ارمنستانی با خودرو شخصی در ایران آغاز شد و از آنجایی که تبریز و مشهد مقاصد اول گردشگران آذربایجانی و کشورهای همسایه هستند، امیدوارم با سفری که آبان ماه به آذربایجان خواهیم داشت در این خصوص هم فعالیت جدی انجام شود و با توسعه بیشتر روابط، موانع گردشگری بین دو کشور از میان برداشته شود.