با پیشنهاد فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی انجام شد:

تمدید عضویت مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در شورای جهانی گمرکی

1403/7/8 - 14:10

عضویت مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در شورای جهانی گمرکی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی تا سال ۲۰۲۶ میلادی تمدید‎ شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی با توجه به فعالیت چشمگیر کانون در حوزه تسهیل ورود گردشگران و مسافران خارجی با وسایل نقلیه شخصی به ایران، عضویت محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در جایگاه شورای جهانی گمرکی فیا را به مدت ۲ سال تمدید کرد.

شورای جهانی گمرکی ۱۲ عضو دارد که از میان ۲۴۳ نفر از مدیران کانون‌های اتومبیلرانی و جهانگردی از ۱۴۷ کشور جهان انتخاب شده‌اند. نقش این شورا هدایت و تسهیل عبور و مرور گمرکی بین کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.

از مزیت‌های عضویت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در شورای جهانی گمرکی فیا می‌توان به پیگیری تسهیل ورود موقت وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی از سراسر جهان به‌ویژه از کشورهای همسایه به ایران اشاره کرد که همین موضوع موجب  افزایش آمار گردشگران ورودی و همچنین رشد سهم صنعت گردشگری کشور در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور خواهد شد.