از تهران به مقصد مازندران

رالی تور خودروهای تاریخی، کلاسیک و خاص آغاز شد

1400/7/21 - 09:08

رالی تور گردشگری سه روزه وسیله‌های نقلیه تاریخی، کلاسیک و خاص با شرکت بیش از 130 دستگاه خودرو از مرکز فرهنگی تجاری ایران مال و در مسیر تهران- مازندارن آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کنندگان در این رویداد، صبح امروز چهارشنبه 21 مهر 1400 با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تهران را به مقصد مازندارن ترک کردند.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره رالی تور یاد شده، گفت: این رالی که تا 23 مهر ادامه خواهد داشت با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، توسعه سفرهای مسئولانه در دوران کرونا، شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی، معرفی این وسیله‌های نقلیه به عنوان بخش ارزشمندی از میراث فرهنگی- صنعتی کشورمان به مردم، ترغیب مالکان خودروها برای دریافت پلاک تاریخی، در حال برگزاری است.

شرکت کنندگان در روز نخست با عبور و بازدید از مناطق گردشگری استان‌های تهران، البرز و مازندران به نمک آبرود می‌رسند.

30 دستگاه خودرو تاریخی روز پنجشنبه 22 مهر 1400 همزمان با دومین روز رالی از ساری حرکت کرده و به خودروهای شرکت کننده در رالی ملحق می‌شوند تا گردهمایی بزرگ وسیله‌های نقلیه تاریخی و کلاسیک را در این شهر برگزار کنند.

این رالی روز جمعه 23 مهر ماه، با بازگشت خودروهای شرکت کننده از مازندارن به تهران، به کار خود پایان خواهد داد.

میانگین سنی خودروهای حاضر در این رالی حدود 40 سال است و سال ساخت برخی از اتومبیل‌ها نیز به بیش از 60 سال قبل می‌رسد.

حضور بیش از 130 دستگاه وسیله نقلیه تاریخی، کلاسیک و خاص در این رالی تور، نشان از تمایل بیش از پیش مالکان و صاحبان این نوع خودروها به عضویت در کلوپ‌های تخصصی و دریافت داوطلبانه پلاک تاریخی و بهره‌مندی از مزایای آن به عنوان ابزاری در مسیر صیانت و مراقبت بیشتر و بهتر از خودروهایشان، دارد.

علاقه‌مندان به آگاهی از برنامه‌ها و رویدادهای اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می توانند به وب سایت www.taci.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن های 66900771-021 الی 4 تماس حاصل کنند.