با حضور مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

برنامه‌های ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور 2020 تشریح شد

 



نشست هم‌اندیشی و تشریح برنامه‌های حضور ایران در چهلمین دوره نمایشگاه فیتور اسپانیا و مراسم جانمایی غرفه شرکت‌کنندگان، برگزار شد.

به‌گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این نشست که روز سه شنبه 17 دی 98 برگزار شد، مدیرعامل و مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی (به عنوان نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از فعالان گردشگری کشور و نمایندگانی از سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط حضور داشتند.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در بخشی از نشست یاد شده گفت: اعتقاد ما بر این است که کانون باید در بسترسازی فعالیت‌ها نقش داشته باشد نه در اجرا. در این راستا اگر انجام تبلیغات را نیز بخش خصوصی بر عهده بگیرد بسیار تأثیر گذار است.

اربابی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم با نظر شرکت کنندگان برای حضور در نمایشگاه فیتور، افزود: می‌توان با ایجاد کمیته‌هایی برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه برنامه‌ریزی کرد، کمیته تبلیغات نمایشگاه فیتور را بخش خصوصی طراحی کند و شعار نمایشگاه هم با اجماع نظر این کمیته تدوین شود.

او ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری با تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شده است و با دقت نظر دکتر مونسان جلسات این شورا هر ماه یک بار تشکیل می‌شود. ما هم می‌توانیم به تأسی از وزارتخانه این کمیته را تشکیل دهیم و برای نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: این کمیته باید دور از تشریفات اداری تشکیل شود تا نمایشگاه فیتور به بهترین نحو برای ایران رقم بخورد، برنامه‌ریزی برای حضور هرچه بهتر شرکت‌های فعال گردشگری ایران در نمایشگاه فیتور بسیار حائز اهمیت است.

اربابی، خاطرنشان کرد: هرچند فرصت کمی تا برگزاری نمایشگاه باقی مانده است اما در مورد طراحی اپلیکیشن نمایشگاه فیتور 2020 پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم، در صورتی که موفق به طراحی این اپلیکیشن نشویم، بخشی را در سایت ویزیت ایران برای نمایشگاه فیتور در نظر می‌گیریم چراکه تبلیغ ویزیت ایران در این نمایشگاه از برنامه‌های اصلی غرفه ایران است.

او با بیان اینکه نمایشگاه فیتور بستر ساز آینده گردشگری ما است، افزود: اگر در سال‌های اخیر آمار گردشگران ورودی ما افزایش داشته، به دلیل تلاش‌های شما نمایندگان صنعت گردشگری کشور و حضورتان در دوره‌های پیشین نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری است.

اربابی خاطرنشان کرد: آماده برگزاری فم‌تریپ‌ها به منظور معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگردی ایران هستیم؛ به این شرط که بخش خصوصی هم در این حوزه وارد شده و به کمکمان بیاید.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه اظهار داشت: در ایران نیازمند مرکزی هستیم که با سرمایه‌گذاری فکری برای حوزه گردشگری ایده تولید کند. در این زمینه از ایده‌ها و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه استفاده و بخش اجرایی آنرا حمایت خواهیم کرد.

او یادآور شد: امیدواریم فضایی که در فیتور ایجاد می‌شود فضایی موثر و مفید برای گردشگری ایران باشد.

اربابی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد شرایط فعلی کشور و حضور در نمایشگاه گردشگری، گفت: گردشگری را نباید به جنگ گره بزنیم، با گردشگری می‌توان شرایط را تغییر داد، در این بحران در نمایشگاه فیتور شرکت می‌کنیم تا به محض اینکه بحران رفع شد ورودی گردشگر افزایش پیدا کند، ما به این نمایشگاه می‌رویم که بستر حضور گردشگران را فراهم کنیم و همین موضوع یک استراتژی است.

عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این نشست گفت: نمایشگاه فیتور که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیاست و هر ساله کنفرانس‌های تخصصی بسیاری در حاشیه آن برگزار می‌شود، امسال از 2 تا 6 بهمن 98 برابر با 22 تا 26 ژانویه 2020، در مرکز نمایشگاه‌های شهر مادرید برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: بیش از 10 هزار شرکت از 165 کشور در نمایشگاه فیتور 2019 شرکت داشتند و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد افزایش داشته باشد.

اسلامی تصریح کرد: از موضوعاتی که در نمایشگاه مطرح خواهد شد، می‌توان به گردشگری سلامت، جشنواره موسیقی زنده، فیتور تکنولوژی که یکی از موضوعات جدید در این نمایشگاه است، مجمع تجارت و سرمایه‌گذاری گردشگری در آفریقا، نمایش فیلم‌هایی با موضوعات گردشگری، همچنین صادرات تکنولوژی گردشگری اشاره کرد.

مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه کرد: نشست‌های رودررو هم در این نمایشگاه برگزار می‌شود، فیتور تلنت یکی از موضوعات جدید نمایشگاه فیتور است که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هم با توجه به این موضوع اقداماتی را انجام داده است.

او اظهار کرد: 20 شرکت از ایران در نمایشگاه فیتور 2020 حضور خواهند داشت و غرفه ایران با 297 متر مربع در سالن 2 قرار دارد.

اسلامی در خصوص تبلیغات حضور ایران در نمایشگاه امسال گفت: اقدامات متنوعی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. کاتالوگ مخصوص نمایشگاه فیتور، فیلم ایران، بروشورهای معرفی ایران، نمایش لباس‌های محلی ایران، پوسترهای معرفی ایران، 1800 هدیه تبلیغاتی با نقشه ایران از اقلام تبلیغاتی است که در این نمایشگاه توزیع خواهد شد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: امسال با توجه به بازخورد خوب سال گذشته، گروه حرکات آیینی فرخه در این نمایشگاه، بخشی از مراسم‌های آیینی ایران را برای بازدیدکنندگان به نمایش خواهند گذاشت. علاوه بر این غرفه معرفی صنایع‌دستی ایران هم در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: کتاب معرفی ایران با نام "ایران را ببینید" برای عرضه در نمایشگاه فیتور 2020 آماده شده است. در این کتاب بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه گذاری ایران، خوراک و آداب و رسوم ایران معرفی شده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه فیتور تلنت امسال برای اولین بار در این نمایشگاه مطرح خواهد شد، ایران هم کتابی با این موضوع طراحی کرده است.

همچنین محمدعلی واقفی یکی از فعالان و پیشکسوتان حوزه گردشگری و یکی از نمایندگان ایران در نمایشگاه فیتور 2020 گفت: حضور در این نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که نشان دهد در کشور ما همه چیز عادی است و فضای امنی برای گردشگران فراهم است، باید نشان بدهیم که امروز ایران در شرایطی نیست که در رسانه‌های غربی اعلام می‌کنند.

حسن تقی‌زاده انصاری رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران نیز در این نشست گفت: در حال حاضر در برگزاری نمایشگاه‌ها ثبات داریم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. در این زمینه ضرورت دارد تبلیغات اثرگذاری در رسانه‌های اسپانیا داشته باشیم چراکه شرایط برای حوزه گردشگری سخت است.

او تصریح کرد: باید با تولید محتوا در فضای رسانه‌ای حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

غمخوار یکی دیگر از فعالان حوزه گردشگری کشورمان گفت: در نمایشگاه فعلی باید اصلاح تصویر ایران و امنیتی که در کشور ما وجود دارد به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: هزینه‌هایی که در این زمینه می‌شود باید چندین برابر باشد و شکل دهی مجدد تصویر واقعی ایران باید با استفاده از تبلیغات درست و متناسب با ظرفیت‌ها انجام شود.

محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست گفت: نمایشگاه فیتور با سابقه بسیار طولانی درحوزه گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد.

او افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از نمایشگاه هماهنگی‌های خوبی با رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا صورت گرفته تا همکاری و مشارکت لازم را برای حضور هدفمند ایران در نمایشگاه فیتور 2020 داشته باشد.

غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه فیتور با نزدیک به 300 مترمربع به صورت 4 طرف باز در سالن شماره 2 محل دائمی نمایشگاه‌های FIERA DE MADRID قرار دارد.

در ادامه نشست حاضرین به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی در توسعه تورهای ورودی، پرداختند و بر اصلاح تصویر ارائه شده از ایران در جوامع جهانی تأکید کردند.

ایران دوستان، پردیسان گشت، ایرانگردی مارکوپولو، شرکت بین‌المللی ایرانگردی و جهانگردی آزادی (آیتو)، پارس مسافر شیراز، ارگ جدید، خدکات مسافرتی علاءالدین، شهرزاد بال اصفهان، ارینته ویاخه، شیده شیراز، راه تمدن پارسیان کیش، آرمان نرخش غزال، ایران تراول، ایستا سفر ایرانیان، ایران گشت تور شیراز، ایرانیان سبط گشت، آتورگه کوژین، مناطق آزاد، پارس نت سیس سامانه کیش و ماهور گشت نمایندگان صنعت گردشگری کشورمان هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 


1398/10/17