همزمان با نوروز 98 صورت گرفت:

پاسخگویی سامانه ملی سفر به 81 هزار تماس گردشگران نوروزی



سامانه ملی سفر 09629 همزمان با ايام نوروز 1398، به حدود 81 هزار تماس گرفته شده از سوی گردشگران و مسافران نوروزی پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، محمد رنگرز رئيس سامانه ملي سفر با بیان این مطلب گفت: سامانه 09629 که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‌کند، همچون سال‌های گذشته در ایام نوروز 98 در راستاي هم‌افزايي با برنامه‌هاي ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و کمک به تسهیل سفرهای نوروزی، به صورت شبانه‌روزي به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

وی افزود: در زمان اجرای طرح نوروز 98 که 20 روز به طول انجامید، به 80 هزار و 828 تماس در حوزه‌هاي مختلف از جمله اطلاعات راه‌ها، وضعیت آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی، پاسخ داده شد.

به گفته رنگرز؛ بر اساس اطلاعات ثبت شده در بازه زمانی 26 اسفند ماه 1397 تا 16 فروردین ماه 1398، بیشترین تماس‌های گرفته شده با سامانه 09629 به درخواست گردشگران در زمینه اطلاعات راه‌ها و وضعیت ترافیکی جاده‌های مواصلاتی کشور و پس از آن وضعیت آب و هوای مناطق مختلف کشور اختصاص داشت.

رئيس سامانه ملي سفر ادامه داد: همچنین در این ایام 817 شکایت از مراکز مختلف به سامانه ارسال شد. 470 مورد از این شکایت ها به مراکز اقامتی سطح کشور مربوط بود.

بیشترین تعداد تماس‌ از تهران با 5955 مورد به ثبت رسیده است.

 


1398/1/21