نشست تعیین وضعیت مدیریت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری برگزار شد



نشست بررسی و تعیین وضعیت مدیریت برگزاری و اجرای نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری در کشورهای هدف، به منظور معرفی شایسته جاذبه‌های گردشگری ایران در نمایشگاه‌های خارجی، به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران: در این نشست که 21 اسفند ماه برگزار شد، رامین افشاری  رییس هیأت مدیره و مدیرعامل و عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اژدری سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انصاری مدیر عامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو، رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران، خسروی مدیرعامل شرکت درسا نقش پارسی، صدیقی نماینده جامعه تورگردانان ایران و یعقوبی معاون سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی حضور داشتند.

حاضران در این نشست به عنوان نمایندگان بخش خصوصی و دولتی دست‌اندرکار در حوزه مدیریت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، به بررسی موانع و مشکلات، آسیب‌شناسی و بیان نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهای حضور شایسته و در خور کشورمان در نمایشگاه‌های خارجی طی سال‌های آتی پرداختند.

سرمایه‌گذاری زیرساختی و تهیه فضای نمایشگاهی توسط دولت و سازمان میراث فرهنگی، تلاش بخش خصوصی برای تأمین اقلام تبلیغاتی، انجام تبلیغات محیطی و رسانه‌ای بویژه در حوزه بازاریابی بین‌المللی، تشکیل شورای سیاستگذاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری در خارج از کشور، ارائه طرح‌های اجرایی نمایشگاه‌های مورد درخواست از سوی شرکت‌های متقاضی، دریافت پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری خارجی از مجریان متقاضی برگزاری این گونه رویدادها از مهمترین مواردی بود که با تأکید حاضرین، برای تصمیم‌گیری در جلسات آینده مطرح شد.

نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری WTM لندن، TOPRESA پاریس، Fitur مادرید، ITB برلین، COTTM پکن، MESE وین و Vakantiebeurs اوتریخت (هلند)، از مهمترین نمایشگاه‌هایی است که نمایندگان و فعالان گردشگری ایران با هدف معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری کشورمان طی سال 1397 در آن حضور خواهند داشت.


1396/12/21