حضور نمایندگان گردشگری ایران در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۸

نشست هماهنگی حضور ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا ۳ دی ماه ۹۶ با حضور نمایندگان شرکت‌ها و دفا‌تر خدمات مسافرتی فعال از سراسر کشور در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد .

به‌گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ رامین افشاری، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نشست گفت: گردشگری موضوعی است که با بخش خصوصی عجین است و بخش دولتی باید در این مسیر کمک‌کننده و حامی باشد.

افشاری اضافه کرد: کانون موظف است بنا بر تأکید و توجه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی به حوزه گردشگری ورود پیدا کند، کارهای مطالعاتی روی بازارهای هدف و موضوع گردشگران ورودی آغاز شده است و کانون در این حوزه‌ها اقدامات جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید عملکرد نمایشگاه فیتور مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، تا زمانی که در حوزه گردشگران ورودی افزایش نداشته باشیم نمی‌توانیم بگوییم دستاورد خوبی از حضور در نمایشگاه بین‌المللی داشته‌ایم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اضافه کرد: در حوزه گردشگری همه باید در کنار هم و در یک مسیر حرکت کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

افشاری گفت: فعالان حوزه گردشگری باید تجربیات خود را در حوزه گردشگری در اختیار افراد جدید این بخش قرار دهند تا دستاوردهای بهتری حاصل شود.

رییس هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: حضور در بازار گردشگری چین از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری کانون است چراکه این کشور سالیانه تعداد زیادی گردشگر به سراسر دنیا می‌فرستد و ما باید از این بازار بسیار خوب، سهم داشته باشیم.

افشاری افزود: معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه فیتور موضوعی بسیار مهم است که فعالان گردشگری می‌توانند به آن توجه کنند.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در نمایشگاه فیتور

عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این نشست گفت: فعالیت در حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری ورودی سرلوحه کار کانون است.

او تصریح کرد: سی‌ونهمین نمایشگاه فیتور از ۲۷ دی تا یکم بهمن ۹۶ در مادرید اسپانیا برگزار می‌شود، این نمایشگاه یکی از بهترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های حوزه گردشگری است که تاثیر بسیار زیادی در این صنعت دارد.

اسلامی ادامه داد: بیش از ۹ هزار شرکت گردشگری از ۱۶۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند، غرفه ایران در ۳۰۴ متر مربع در این نمایشگاه جانمایی شده است، فستیوال حوزه جدیدی است که به صورت تخصصی در این نمایشگاه مطرح می‌شود، همچنین حوزه گردشگری سلامت و تکنیکال گردشگری در این نمایشگاه مطرح خواهد شد.

مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: غرفه ایران با ترکیبی از معماری ایرانی و اسلامی طراحی شده است، شهرزاد بال اصفهان، ایوار، مارکوپولو، پرسپولیس، آژانس خدمات مسافرتی ارس و ۱۵ شرکت خدمات مسافرتی دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: حضور خوب استان‌ها در این نمایشگاه بسیار امیدوارکننده است، با توجه به اینکه ما برای معرفی و شناساندن مقاصد جدید گردشگری در کشور تلاش می‌کنیم، حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار مفید خواهد بود.

اسلامی افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی امسال هم در برگزاری شب ایرانی مشارکت خواهد داشت و تلاش می‌کنیم این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه کرد: مستندسازی و حضور ایران در این نمایشگاه به صورت زنده و مستقیم از شبکه جام جم پوشش داده می‌شود.

وی در پایان افزود: ورک شاپ صنایع‌دستی، غذاهای سنتی و لباس‌های بومی و محلی در شب ایرانی این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، معرفی محورهایی از کشور و سخنرانی هم در این شب خواهیم داشت.


1396/10/4