با حمایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی:

خدمات گردشگری شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه تاپ‌ریزا 2017 معرفی می‌شود

نمایندگان شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی «تاپ‌ریزا»، خدمات خود و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را معرفی می‌کنند.

به ‌گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در نشستی که امروز چهارشنبه 28 تیر ماه 1396 با حضور عبدالناصر پورمهران، عضو هیأت مدیره، عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مسعود دهقانی، نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در فرانسه، نیز نمایندگان شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، برگزار شد، برنامه‌های حضور موثر ایران در نمایشگاه «تاپ‌ریزا» (top resa) تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در آغاز این نشست اسلامی با بیان اینکه این نمایشگاه نخستین بار در سال 1978 برگزار و امروزه به یکی از تخصصی‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری و سفر در دنیا تبدیل شده است، گفت: نمایشگاه تاپ‌ریزای امسال، با تأخیری چندروزه از 4 تا 7 مهرماه در شهر پاریس برپا می‌شود.

مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ادامه داد: با توجه به استقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان ایرانی در سال گذشته، غرفه ایران امسال با رشد 100درصدی در زمینی به‌ مساحت 99 مترمربع در سالن شماره یک این نمایشگاه دایر خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه 14 شرکت ایرانی در سی‌ونهمین نمایشگاه تاپ‌ریزا حضور خواهند داشت، افزود: شرکت‌های آیتوتورز، ارگ جدید، آدینه تراول، سفرهای علاءالدین، ایوار، نویان پارس، ایرانیان سبط تور، گردشگران خورشید سپاهان، پردیسان، ایستاسفر، جهان‌گردی آفتاب کلوت، کوله سفر، مارکوپولو، و ققنوس در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

اسلامی خاطرنشان کرد: توراپراتورها، مقام‌های گردشگری و متخصصان تورهای ورودی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل، آژانس‌های خدمات‌مسافرتی خارجی و ملی، مدیران و مقامات گردشگری، شرکت‌های فعال در حوزه توریسم محلی، برگزارکنندگان کنگره‌ها و همایش‌های مشوق گردشگری و مطبوعات و رسانه‌های فعال در زمینه صنعت گردشگری و مسافرت در این نمایشگاه خدمات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

وی، با اشاره به اینکه 900 خبرنگار و روزنامه‌نگار تجاری و تلویزیون ملی فرانسه این نمایشگاه را پوشش خواهند داد، یادآور شد: در چهار روز این نمایشگاه 50 کنفرانس برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 4895 نفر در این کنفرانس‌ها حضور داشته باشند.

مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جها‌نگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: 13 کارگاه تخصصی و آموزشی از سوی انجمن‌ها و هیأت‌های گردشگری برگزار می‌شود. همچنین 69 ورک‌شاپ تخصصی در بخش‌های فراغت، مایس و تجارت و کارگاه‌های فنی در بخش‌های فروش و بازاریابی برگزار خواهد شد.

اسلامی اضافه کرد: شناخت صنعت گردشگری فرانسه، نشست با متخصصان گردشگری این کشور، برقراری ارتباطات جدید با رهبران صنعت گردشگری، ارتباط با خبرگزاری‌های فرانسه، برندسازی، معرفی تورها و تولیدات گردشگری هر کشور، کسب آخرین اطلاعات و اخبار بازار گردشگری فرانسه و دنیا، آشنایی با دستاوردها و نوآوری‌های ارائه‌شده در صنعت گردشگری و به‌دست آوردن فرصت‌های جدید تجاری و سرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجاری از جمله اهداف ما از حضور در این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه تاپ ریزا 2017، با ایام محرم مصادف شده، استفاده از موسیقی سنتی ایران متناسب با این ایام و معرفی و نمایش صنایع‌دستی ایران برای شرکت‌های حاضر امکان‌پذیر است.

اسلامی افزود: در نمایشگاه‌های قبل ویژه‌نامه‌هایی برای معرفی ایران منتشر می‌شد که برای این نمایشگاه هم چاپ این ویژه‌نامه‌ها در کنار تولید نقشه، تی‌شرت و کوله‌پشتی‌های تبلیغاتی در دستورکار است و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه هم می‌توانند دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در مورد این ویژه‌نامه و دیگر اقلام تبلیغاتی ارائه کنند.

مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: اگر امکان افزایش مساحت غرفه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، کانون از این امکان استفاده و از شرکت‌ها و یا هتل‌های دیگر نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت خواهد کرد.

مسعود دهقانی، نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در فرانسه، نیز در بخشی از این نشست گفت: مهمترین هدف ما از حضور در نمایشگاه‌های خارجی، جذب بیشترین بازدیدکننده و مخاطب است. ما باید از فرصت نمایشگاه تاپ‌ریزا برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشورمان استفاده کنیم.

او ادامه داد: طراحی بروشور متحدالشکل رسمی که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشورمان و همچنین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را معرفی کند می‌تواند روش بسیار مناسبی برای انتقال پیام‌های گردشگری و استفاده حداکثری از این فرصت باشد.

دهقانی ادامه داد: معرفی اقوام ایرانی با استفاده از لباس‌های محلی از دیگر مواردی است که شرکت‌ها می‌توانند در دستورکار خود قرار دهند. همچنین معرفی آیین‌ها و رسوم کهن ایرانی می‌تواند مخاطبان بسیار زیادی را به غرفه جمهوری اسلامی ایران بکشاند.

وی تصریح کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه تاپ‌ریزا، نشست یک‌روزه معرفی گردشگری ایران با تأکید بر سه بحث اساسی معرفی فرصت‌های گردشگری، بسته‌های جدید و مسیرهای جدید، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، به‌همراه گفت‌وگو با تور‌اپراتورهای فرانسوی در پاریس برگزار خواهد شد.

همچنین در این جلسه نمایندگان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تاپ‌ریزا دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در مورد برنامه‌ها، اهداف و سیاست های تعیین‌شده مطرح کردند .

معرفی شایسته جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی کشورمان، افزایش مساحت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های خارجی، رقابت سالم شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، پشتیبانی و حمایت بیش‌ازپیش سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از شرکت‌های فعال حوزه گردشگری و درنظر گرفتن فضای مناسب برای مهمانان ویژه غرفه جمهوری اسلامی ایران ازجمله پیشنهادهای نمایندگان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بود.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ شرکت‌های فعال حوزه گردشگری که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را ظرف مدت یک هفته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه کنند.



1396/4/28