با حضور موفق ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کره جنوبی صورت گرفت:

معرفی ظرفیت­ های ایران و مذاکره در خصوص توسعه مناسبات گردشگری

همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری کره جنوبی موسوم به KOTFA ، ظرفیت ­های گردشگری و فرهنگی کشورمان در میان 800 شرکت خدمات گردشگری از 60 کشور جهان معرفی شد. در این نمایشگاه همچنین مذاکرات مهمی میان مسئولان غرفه کشورمان با طرفین بین المللی به ویژه کشورهای بازار هدف در خصوص توسعه مناسبات گردشگری صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در نمایشگاه کوتفا 2017 که 11 تا 14 خردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه­های سئول برگزار شد، شرکت­های گردشگری «عرشیان سالار» و «هانیران»، دو نماینده کشورمان همراه با «نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایران در کره جنوبی»، جاذبه­ های گردشگری کشورمان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده و انواع بسته­ های تبلیغاتی و سرمایه ­گذاری را در قالب کتاب، بروشور، لوح­ های فشرده، انواع پوستر، عرضه کالاهای فرهنگی، صنایع دستی، هنری، سنتی و اقلام صوتی و تصویری توزیع و معرفی کردند.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه مهندس مرتضی حاجی، مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ضمن بازدید از غرفه­ ها با مگاتورها و مدیران شرکت­ های حاضر در کوتفا مذاکره و در خصوص توسعه مناسبات گردشگری به گفت و گو نشست.

همچنین در دیدار نماینده کشتیرانی ایران در کره با مدیر عامل کانون، وضعیت گردشگری دریایی و راهکارهای توسعه سفرهای دریایی میان ایران و کره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسن طاهریان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی نیز با حضور در نمایشگاه کوتفا به بازدید از غرفه­ های کشورهای مختلف و غرفه کانون و شرکت­ های ایرانی پرداخت.

به گفته طاهریان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول پیگیر تحقق برنامه­ های مربوط به تقویت مناسبات و همکاری­ های دو کشور در زمینه گردشگری بوده و جهت تحقق این امر اکنون، برنامه­ های مربوط به برقراری پرواز مستقیم میان تهران و سئول، مراحل پایانی خود را سپری می­کند.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز با اشاره به علاقه کره ­ای­ ها نسبت به بازدید از ایران و ضرورت بازتعریف برنامه­ های خاص فرهنگی جهانگردی جهت توسعه ارتباطات گردشگری میان ایران و کره جنوبی ابراز داشت: شرکت کنندگان ایرانی حاضر در کوتفا 2017 مذاکرات سازنده­ ای را با همتایان خود انجام دادند که امیدواریم روند این مذاکرات در نهایت منجر به افزایش آمار گردشگران کره­ ای و بازار آسیای جنوب شرق به ایران شود، چرا که زنجیره تبلیغات ایران در این بازار با حضور هدفمند کشورمان در بازارهای کره و کشورهایی چون ژاپن تکمیل شده است.

مهندس حاجی افزود: برافراشته شدن پرچم ایران در نمایشگاه ­ها و بازارهای جهانی گردشگری، ارایه بسته­ های تبلیغاتی و سرمایه گذاری و معرفی ظرفیت­ های گردشگری و فرهنگی همچون اجرای موسیقی و نمایش لباس­ های سنتی، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی، استفاده ازظرفیت­ های صنایع دستی، هنرها و آیین­ های سنتی باعث شد تا در کوتفا، همچون سایر نمایشگاه ­ها، بینندگان و بازدیدکنندگان زیادی به سمت غرفه ­های کشورمان جذب شوند.

همچنین عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری کانون نیز با بیان اینکه کره جنوبی از جمله کشورهای هدف گردشگری کشورمان به­ شمار می­ رود اظهار داشت: برگزار‌کنندگان نمایشگاه کره در سال جاری اهداف برگزاری این نمایشگاه را جمع آوری و تبادل اطلاعات در زمینه گردشگری، آشنایی با آخرین دست­ آوردها و نوآوری­ های ارائه شده در صنعت گردشگری، بررسی و مقایسه مستقیم کیفیت دست­ آوردها و خدمات گردشگری، شناخت و بررسی کمپین­ های جدید بازاریابی و توسعه بازارهای جدید، شناسایی مقاصد جدید گردشگری، آشنایی با الگوهای کاربردی برند سازی، به ­دست آوردن فرصت ­های جدید تجاری و سرمایه ­گذاری و توسعه روابط تجاری و حضور در رسانه ­های عمومی اعلام کرده بودند که با نگاهی به کمیت و کمیفیت برنامه شرکت­ های حاضر در کوتفا، می ­توان گفت که اهداف فوق محقق شده است.

بر اساس این گزارش برگزارکنندگان نمایشگاه بین­ المللی گردشگری کره جنوبی همچون سالیان گذشته چند غرفه را به عنوان غرفه برتر معرفی کردند که غرفه «عرشیان سالار» از ایران نیز موفق به دریافت نشان تقدیر نمایشگاهی شده است.

پیشتر نیز رتبه نخست و تندیس­ های «بهترین حضور» و «بهترین غرفه آرایی» در نمایشگاه گردشگری کره جنوبی در میان بیش از 50 کشور شرکت کننده به غرفه جمهوری اسلامی ایران رسیده بود.


1396/3/16