حضور نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین 14 دی ماه 1395، به میزبانی شهر «هایکو» مرکز استان «های نن» در جنوبی‌ترین نقطه این کشور، با حضور نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران: در این دوره از نمایشگاه که به مدت سه روز دایر خواهد بود، بیش از 20 کشور و شماری از دفاتر و سازمان‌های مرتبط با حوزه گردشگری حضور دارند و به معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در عرصه این صنعت می‌پردازند.

در آیین گشایش نمایشگاه، شهردار شهر «هایکو» در سخنانی با قدردانی از تمامی شرکت‌ها و نمایندگان خارجی حاضر در این دوره گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی گامی ارزشمند در راستای توسعه مناسبات گردشگری بین چین و دیگر کشورهای دنیا است.

وی همچنین اظهار داشت: چنین رویداد‌های فرهنگی می‌تواند مناطق توریستی و جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف را به بازدیدکنندگان معرفی و آنان را در سفر به مناطق دیدنی این کشورها ترغیب و راهنمایی کند.

به گفته ابوالفضل سرآبادانی، نماینده دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در گوانجو، در این دوره از نمایشگاه غرفه ایران که 55 متر مربع مساحت دارد، با حمایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر پا شده است.

وی با اشاره به استقبال گرم بازدیدکنندگان از غرفه ایران در نخستین روز برپایی نمایشگاه، گفت: در غرفه ایران اقلام فرهنگی و بروشورهای تبلیغاتی مناطق و جاذبه‌های مختلف کشورمان به منظور معرفی شایسته ظرفیت‌های گردشگری ایران، میان شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

به رغم گسترده بودن روابط تجاری ایران و چین، مردم این کشور آشنایی و آگاهی زیادی نسبت به ایران و جاذبه‌های گردشگری آن ندارند و حضور نمایندگان صنعت گردشگری کشورمان در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به پر کردن این خلاء کمک کند.

بر اساس این گزارش: نمایندگی‌های اطلاع رسانی گردشگری ایران با هدف معرفی فرهنگ و تمدن غنی و ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور و بهره‌گیری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود، برای تثبیت و ارتقا جایگاه ایران در جهان تشکیل شده‌اند.

در حال حاضر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به 17 نفر در 12 کشور شامل اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، آلمان، هلند، ژاپن، چین، کره جنوبی، سنگاپور، عراق، جمهوری آذربایجان و عمان مجوز نمایندگی اعطا کرده است.

اطلاع رسانی، تبلیغات، بازاریابی و سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار وظیفه اصلی نمایندگی‌ها به شمار می‌رود که در حال حاضر نماینده‌های یاد شده در جهت نیل به وظایف فوق مشغول به فعالیت هستند.


1395/10/14